FFM 23, 2010: ESTET tidak layak ke Skor Muzik Terbaik?


Pembukaan rasmi bagi filem terbaik, Estet arahan Mamat Khalid pada malam Tayangan Perdana FFM 23, 20 Oktober 2010 ini akan membuktikan Estet antara filem terbaik di Malam Anugerah Festival Filem Malaysia ke 23. Bakal bersaing bagi merebut anugerah Lakon Layar Terbaik, Cerita Asal Terbaik dan Sinematografi terbaik, ESTET tewas pada kategori Skor Muzik Terbaik dalam top 5 FFM 23. Walaupun di anggap mempunyai susunan muzik dan skor yang dihalusi secara terperinci, 2 buah lagu dalam Estet langsung tidak tersenarai antara yang terbaik bagi kategori tersebut. Ketika di temui rakan media, pengarah tersohor yang mencipta nama menerusi karya Man Laksa, Kala Malam Bulan Mengambang dan Zombi Kampung Pisang itu, menyifatkan bahawa muzik dalam ESTET dicipta khusus bagi menggambarkan betapa harmoninya masyarakat Malaysia. Dihasilkan oleh komposer tempatan, Ayuh Kawan dan Cahaya Kemenangan merupakan dua buah lagu tema yang cukup unik untuk dihayati dalam Estet.


Walaupun tidak tercalon dalam kategori Skor Muzik Terbaik, filem Estet di katakan bakal mencipta sejarahnya yang tersendiri di Malam Anugerah FFM 23 pada 24 Oktober 2010 ini. Untuk makluman anda, ESTET akan ditayangkan secara ekslusif pada 20 Oktober 2010 di The Curve, Cineplexes Damansara, di samping 2 Alam merupakan karya pecah dan ranap panggung 40 juta. Nantikan kemuncaknya pada 24 Oktober ini. Jumpe kami di sana!!!!.


p/s: suka lagu dalam Estet.. memang superb!!!
** Malam Perlancaran FFM 23 pada 20 Oktober 2010 di The Curve Damansara 7.45 malam. Juga Tayangan 2 Alam dan Estet**. Bagi anda yang sudah mendapat pas jemputan.. sila la datang.. yang x dapat.. sila lah gigit jari ye.. hehehe

Catat Ulasan

0 Ulasan